Almost a month in the US - Reisverslag uit Bethesda, Verenigde Staten van Merel Zwaanenbrug - WaarBenJij.nu Almost a month in the US - Reisverslag uit Bethesda, Verenigde Staten van Merel Zwaanenbrug - WaarBenJij.nu

Almost a month in the US

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

06 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Bethesda

Hi Guys,

Daar ben ik weer, ik wil steeds een blog schrijven maar ben vaak te moe om nog iets uit te voeren savonds. Ik heb het nog steeds heel erg naar m'n zin! B is steeds liever en ik ben niet meer de stomme aupair elke dag, deze week was ik het maar 1x en dat was omdat hij naar zwemmen moest en niet met mijn koffers mocht spelen, zijn favoriete bezigheid is spelen met koffers, en dan gaat hij op reis met z'n vriendinnetje H. Ja B heeft een vriendinnetje, het is zo grappig hoe hij over haar verteld, ( B IS 3!!) maar hij noemt haar speciaal en ze passen volgens hem perfect bij elkaar.. omdat zij pretty is en hij handsome haha.. jullie kunnne wel begrijpen dat ik me dood lach om dit kind!

oke, ik schrijf deze blog ook een beetje voor mijzelf, voor later en om mijn Nederlands niet te verwaarlozen! dus ik begin even bij waar ik gebleven was!

vorige week was B 3 dagen vrij van school invm met het Joodse nieuwjaar, hij was dus 3 dagen thuis . in de ochtend zijn we gaan schaatsen, het was zijn eerste keer en na 2 minuten vroeg hij al wanneer we naar huis gingen want hij vond het maar glibberig hahaha! maar hij vond het leuk, en zijn vader is helemaal blij want hij is Canadees en Icehockey is daar een groot ding.. na het schaatsen zijn we gaan lunchen bij B's favoriete restaurant, ja deze man heeft op deze leeftijd al voorkeuren haha. We kregen een discussie over het feit dat ik ' croissant' op z'n frans uitspreek, maar het moest volgens hem in het Engels, WHATEVER het is hetzelfde maar hij wilde het maar niet geloven dus probeerde ik hem uit te leggen dat hij MIJN naam ook verkeerd zegt! Hij zegt namelijk MERYL, en ik vind dat totaal geen probleem maar nu noemt hij me dus ' Meer' haha ik vind het wel schattig, want zo noemen jullie me ook vaak:) ik noem hem nu BRY haha vindtie niet leuk, maar ik wel. Na de lunch hebben we een cake gemaakt voor z'n moeder want die was de volgende dag jarig. En hierna had hij zwemles, ja deze arme jongen is druk druk druk.. Na het zwemmen hebben we lekker Froyo gehaald.. hmm zo lekker. Ik hoorde vandaag dat we het toch ook hebben in Amsterdam ( de selfservice) dus Yeeh!! B test nog steeds uit, wat logisch is en hij begon heel hard te gillen in huis om vervolgens mijn reactie af te wachten. nadat ik hem een paar keer had gewaarschuwd heb ik hem lekker buiten laten gillen, ik denk dat hij gewoon een beetje veel frustraties heeft.. nieuwe aupair, nieuwe school, baby opkomst etc.. en na het gegil buiten waar hij erg van genoot haha.. was hij de perfecte B:) Donderdag was het " nieuwjaar" en heb ik maar een paar uurtjes gewerkt, chill time!! Vrijdag wilde ik naar de ZOO maar meneer had geen zin, prima dan maar lekker thuis chillen! S'avonds hebben we gegeten met de familie en een vriend en hierna ben ik met Chrissie de stad ingegaan.

Het weekend was echt awesome! Ik ben zaterdag gaan hiken, in de great falls op Bear island. Het was echt zo mooi daar. Tijdens de hike moesten we over rotsen en muren klimmen en afdalingen maken op rots paadjes maar het was echt super! we zijn in de potomac rivier geweest en hebben genoten van het uitzicht! Toen we terugkwamen op de parkeerplaats zag ik dat iemand tegen de auto aan gereden was. Beetje vervelend natuurlijk, want het is niet mijn auto en schade is nooit fijn! Maar de schuldige stonden netjes te wachten dus alles wordt geregeld met de verzerking! savondss zijn we uit geweest in Bethesda en hebben we echt een superleuke spaanse bar gevonden! lekker gedanst dus.
Zondag zijn we naar een baseball game geweest van de Washington Nationals! Ooeehhhh dit was echt Zooooo leuk om mee te maken! ze speelde ' No Hitter' en dat komt dus niet zo vaak voor:) AAH Niek je had er echt bij moeten zijn, maar ik heb genoten voor 2;)

Afgelopen week was ik alleen met B en Hostdad, Hostmam was op vakantie. Dit betekende voor mij wat langere werkdagen maar ik vond het geen probleem. B heeft zich echt perfect gedragen en was totaal niet lastig! we hebben niet veel activiteiten gedaan maar zijn rustig naar het park geweest en naar de speeltuin na schooltijd. Ook hebben we boeken in de bibliotheek gehaald, hij begreep maar niet waarom ik zijn boeken steeds weer mee terug bracht haha ( arm kind wist niet dat we ze gingen lenen) maar nu hij het weet, vind hij het super om de boeken in te leveren ( en in een grote brievenbus te gooien)

Deze week heb ik een aantal x een playdate gemaakt met de hostkid van Chrissie, gelukkig vinden onze kids elkaar leuk! want nu kunnen wij elkaar zien en de kindjes lekker spelen! top! samen zijn we pizza gaan eten savonds met de kids! pff alles is zo veel goedkoper hier in Amerika.. ik begrijp het gewoon niet.. lichten ze ons dan zo op in Nederland? Uit eten ga je hier rustig voor 15$ en dan heb je gewoon veel en goed eten! dat is nog geen 10euro.. het zelfde als met winkelen ( wat mn favoriete bezigheid is hier) en cosmetica is hier ook echt 1/3 van de prijs als in nederland! dus ik sla lekker in, en als ik terug kom hoef ik voorlopig niets meer te kopen haha chill!

ik heb nog niet zo heel veel gekocht, nieuwe uggs + uggs pantoffels wat kleren en nikies:D.. ze hebben hier van sally hansen Gel nagellak zonder UV lamp. ik zag dat ze het nu ook in nederland hebben voor 23 euro.. migado hier koop ik het voor $8.. ik wil heel graag een michael kors tas kopen maar ik wacht nog even tot volgende maand:) Ik ga met Chris in januari naar LasVegas dus ik moet even wat geld sparen, is wel erg moeilijk hier want aangezien alles zo goedkoop is, is het ook heel verleidelijk om nieuwe dingen te kopen.

Oke genoeg denk ik zo.. Het is bijna Halloween en de meeste huizen beginnen met versieringen.. echt zo leuk! Ik ga natuurlijk naar een groot halloween feest maar ik moet nog even bedenken hoe ik me ga verkleden, jullie ng iedeen? en owja Thanksgiving is volgende maand, daar kijk ik ook erg naar uit! het begint hier nu wel echt herfst te worden, het is erg koud vooral in mijn kamer omdat het in de keldig is..maar ach hetis mijn favoriete seizoen, dus dat overleven we ook wel weer! ik mis nu wel de boswandelingen met jullie guys! nu moet ik in me eentje kastanjes gaan zoeken, ik betwijfel of we dat hier hebben maar EIKELS genoeg.. ( hahah if u know what I mean:P)

Spree jullie allemaal snel:) I love facetimen en skype met jullie:)

xxx


  • 06 Oktober 2014 - 08:02

    Linds:

    Hay die Meerel,

    Wat een leuk verhaaltje weer, zo ben ik weer even op de hoogte wat je allemaal uitspookt daar. Leuk om te lezen dat je draai begint te vinden daar :D Trouwens Franse staan bekend om hun Croissants wat nou Engeland :P Over het Halloween jij hoeft toch helemaal niet verkleed!! haha (GRAPKJUH) ik zal als een zombie au- pair gaan die alle kinderen wilt op eten haha :P
    Nou meis genieten van alle leuke dingen om je heen. Ik verheug mij alweer op het volgende verhaaltje. BTW ik zorg er wel voor dat je Nederlands niet verleert hoor hihi

    Spreek je snel Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Au pair in Maryland!

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 4729

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 Oktober 2015

Au pair in the USA!

Landen bezocht: