Oriëntatie en de 1e dag - Reisverslag uit Bethesda, Verenigde Staten van Merel Zwaanenbrug - WaarBenJij.nu Oriëntatie en de 1e dag - Reisverslag uit Bethesda, Verenigde Staten van Merel Zwaanenbrug - WaarBenJij.nu

Oriëntatie en de 1e dag

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

13 September 2014 | Verenigde Staten, Bethesda

Hi allemaal!

Na een lange reis en 4 vermoeiende saaie dagen ben ik dan eindelijk aangekomen in Bethesda bij mijn hostfam. Het huis is geweldig, groot maar toch gezellig met een openhaard en een grote veranda! Mijn kamer is klein, maar prima met een lekker groot bed en een mega tv! Ik heb niks te klagen, behalve dan dat dekbed met veren die mn neus de laat jeuken haha maar dat komt wel goed.

De dagen in New York waren super snel om. Elke dag hebben we de hele dag geluisterd naar een Amerikaanse Sandee die ons alles vertelde over kinderen en de Amerikaanse cultuur. Ik wist natuurlijk al veel over kinderen dus het was allemaal herhaling.. Gelukkig had ik Chrissie al leren kennen voor dat ik naar de orientatie kwam dus ik was gelukkig steeds met haar! Verder kwam ik niet echt leuke meiden tegen behalve een meisje die in New Jersey zit bij de half nederlandse familie! Ik ben nog niet echt grote verschillen tegen gekomen, behalve dat ze hier alles 10x aan een kind vragen en het dan pas na de 12e x eindelijk gebeurt.. Zo duurt schoenen aantrekken wel heel lang haha.. Maar goed als dat het ergste is!

Op dag 2 van de orientatie gingen we naar NYC! Helaas hadden we maar 3 uurtjes en dit was natuurlijk veelste kort om deze stad te zien. Ik ben in het Rockafeller center geweest, op times square
En heb het vrijheidsbeeld in minatuur versie mogen aanschouwen haha... Kon er geen eens een foto van maken zo klein was het. Maar goed we gaan zeker nog een aantal keer terug naar NYC!

Gister ben ik bij de hostfam aangekomen en het voelt eigenlijk wel goed. Natuurlijk is het allemaal een beetje onwennig en vind ik het raar om ineens weer een huis moeten delen met 4 andere maar dat komt ook wel goed! Bryce is echt een cutie maar moet natuurlijk nog wel een beetje aan alle veranderingen wennen. De huidige aupair is er nog tot woensdag om mij alles te laten zien en Bryce is echt gek op haar. Maar over een maandje zal dat vast allemaal weer over zijn en zijn we dikke vrienden haha. Ik ben gister mee geweest naar zijn school, hij zit op een joodse school in een synagoge. De school ziet er zo schattig uit, net als in de Mathilda film. Na school ging Bryce naar zijn voetbal training, zo schattig! Allemaal kindjes van 3 jaar die aan het voetballen waren in een heel tenue. Daarna is Bryce even gaan slapen en toen gingen we frozen yoghurt eten! Hier in Amerika is echt alles groot en anders dus ook dit haha! Het was een self service winkel en je kon dus je eigen toppings pakken.. Tja voor een gierige nederlander ( ok i'm not) was het natuurlijk wel erg verleidelijk om veelste veel te pakken haha! Maar het was wel lekker! Herna hebben we gegeten met Bryce. En omg ze koken dus echt nooit! Ze doen gewoon van alles bij elkaar en het eten is klaar haha.. Tja ik ga toch echt wel een aantal keer koken in de week, maar ik ga ook maar niet te veel doen:) alles hier in huis is trouwens diet of vet arm. Dus ik hoef hier niet bang te zijn om dik te worden haha! Maar ik wil natuurlijk wel die lekkere amerikaanse snoepjes eten dus die moet ik nog maar even inslaan!

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik nog steeds in chill modus, ik ga straks even mee met de familie maar geen idee wat we gaan doen.. Morgen is er een meeting met alle aupairs die hier in de buurt wonen maar ik moet nog maar even kijken of ik daar. In in heb!

Ik mis thuis nog niet echt maar ik mis jullie wel hoor!!! Nu moet ik weer nieuwe vrienden gaan maken en eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in haha!

Hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen, het is een beetje een zooitje haha maar ik zal mn best doen op de volgende

Xx

  • 13 September 2014 - 17:41

    Anne:

    Heey mereltje
    Super leuk om je verhaaltje zo te kunnen lezen
    zijn we toch een beetje bij je!

    Dikke kus anne


  • 13 September 2014 - 17:50

    Lindsey:

    Super leuk verhaaltje. Achja dat je een kleine kamer
    hebt is niet erg als het goed is, kom je daar amper haha.
    Veel plezier met new friends maken :D
    Verder have funn daar xx

  • 13 September 2014 - 18:32

    Patricia Kersten:

    Wat leuk om jou nu te kunnen volgen via deze blog. Heel veel fun daar! Xxx

  • 13 September 2014 - 19:32

    Arjan:

    Leuk om te lezen

    Blackbird is stupid is hier odt een veelbesproken uiting

    Tot snel kanjer

  • 14 September 2014 - 04:38

    Melony:

    Wat een leuk verhaaltje Merel!!!! Wel blijven posten hoor!
    Vind ik leuk :) veel succes xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Au pair in Maryland!

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 4742

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 Oktober 2015

Au pair in the USA!

Landen bezocht: