Sports, crazy habits and just FUN - Reisverslag uit Bethesda, Verenigde Staten van Merel Zwaanenbrug - WaarBenJij.nu Sports, crazy habits and just FUN - Reisverslag uit Bethesda, Verenigde Staten van Merel Zwaanenbrug - WaarBenJij.nu

Sports, crazy habits and just FUN

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

16 November 2014 | Verenigde Staten, Bethesda

Hi allemaal

Vandaag even een kort verslagje, omdat ik iedereen graag up to date hou en voor mezelf ook een beetje alles wil bijhouden. De tijd gaat zo vreselijk snel hier, 2 maanden en een week ben ik nu in AMERIKA. En ja!! het is nog steeds amazing.. Soms iets minder als mijn super lieve hostkind weer eens stront vervelend is.. maar hey that's all part of the experience. De afgelopen weken ben ik bijna elk weekend wezen stappen in DC en heb ik het echt enorm naar m'n zin gehad. De mensen hier zijn zo veel opener en gezelliger hier.. iedereen praat met elkaar en vooral als ze weten dat je uit Europa komt ben je het ITEM van de avond..

Amerika verschilt niet heel veel met Nederland maar er zijn toch een aantal dingen die we in Nederland ook maar eens moesten invoeren. Zo staat op nummer 1 bij mij FROZEN yoghurt ( ok ik ga nu voor de hot chocolate of thee, maar goed dat telt niet) Het is hier nu heel koud, en als ik zeg heel koud bedoel ik eigenlijk -2.. maar het voelt zoveel kouder dan in Nederland.. Ik bevroor bijna bij de FOOTBALL game vandaag( maar daar zo meer over). op 2 staat: het feit dat alle mami's ( en dus ook aupairs) bijna de hele dag in " sport" outfit lopen zonder dat ze ook maar 1 voet in de sportschool zetten.. ( dat hoop ik eigenlijk, want ze komen smorgens en smiddags in het zelfde outfit.. ielll zonder te douchen?) IK hou van deze trend.. ik trek 's morgens mijn joggingsbroek aan of sport legging.. en breng de rest van de dag door in dit outfit.. IM NOT COMPLAINING! als je dan eens op school of whatever aan komt in je normale outfit, dan vragen ze: Why u all dressed up? are u going somewhere?.. dus als ik terug ben zie je mij alleen nog maar in tokki outfits.. haha grapje de sportkleding is hier fashion! oke nummer 3: geld opnemen bij een pin automaat is hier net als de drive bij de MC.. je zit gewoon in je auto en je trekt zo je geld uit de muur! IDEAAL.. ik wacht nog op een automaar met frikadellen en kaassoufle maar ik ben bang dat ik dan lang kan wachten.. ok op nummer 4 staat: HET NIET KLAGEN! oke tuurlijk iedereen klaagt wel eens, maar meestal is het dan over iets waar je echt over MAG klagen! neem daar maar een voorbeeld aan gekke NEDERLANDS MET DIE STOMME ZWARTE PIETEN DISCUSSIE!.. ja tuurlijk volg ik het nieuws nog een beetje, en ik vind het echt belachelijk.. maar laten we met z'n alle ons maar gewoon druk maken om echte dingen en niet om dit, niemand wordt hier blij van!
oke nummer 5: Mijn hostfam is echt geweldig, ik zie ze niet veel maar als ik ze zie zijn ze altijd vriendelijk, ze overleggen altijd met me als ze extra moeten werken en doen niets zonder mijn toestemming (zoals extra school dingen of extra activiteiten die ik met B kan doen.. Ook heft mijn hostdad geregeld kaartjes voor sport games voor mij ( en mn aupair friends) en vinden ze het helemaal geen probleem als mijn lieve friends me op komen zoeken!! ( DUS ALLEMAAL KOMMMMMM!!).. volgende keer meer NICE THINGS ABOUT AMERICA..

Even over de sportgames.. Ik ben in deze 2 maanden die ik nu hier ben naar alle coole sportgames geweest die er hier zijn in deze omgeving.. en dan niet op normale stoelen in het normale vak voor normale mensen.. NEE! tijdens baseball, hockey, Footbal en BASKETBALL zat ik op VIP seats.. en dit was echt zo cool om mee te maken. Gister zaten we tijdens de basketball wedstrijd NAAST de spelers op de vloer naast het NET! en omg.. ik wist dus niet dat ze best wel beroemd waren en dat HUMPREY met Kim Kardashin getrouwd was... WELLL WTF! haha we hadden vaak genoeg beleefdheids smiles met die gasten en well.. het was gewoon AMAZING oke! tijdens deze VIP avonden kun je gratis eten en drinken... en het eten is dan echt zo lekker! gister de beste paella ever gegeten! en ja geen enkele dollar betaald voor deze wedstrijden( 500$ voor een stoel) jaa im not kidding! het leven van een aupair is zo slecht nog niet als je een goede familie treft en leuke aupairs met nog leukere familie's!

mijn hostdad blijft vragen of ik langer dan een jaar wil blijven.. maar ik weet het echt niet, ik wil zo graag een ' echte' baan. voel me soms als aupair een klein beetje ondergewaardeerd.. heb je net je Bachelor ben je ineens babysitter.. maar goed, ik heb het nu echt heel erg naar mijn zin en misschien verleng ik mn tijd wel met 6 maanden.. misschien ook niet, de tijd gaat het leren!

oke guys, mijn handen zijn zo koud dat ik helaas moet stoppen;)

Ik spreek jullie snel weer, en vergeet niet mij te skypen/appen etc. ik mis jullie allemaal heel erg maar heb het soms crazy druk overdag dat ik pas 'savonds tijd heb om weer terug te praten en dan slapen jullie allemaal!!

xx

  • 03 December 2014 - 15:47

    Celine:

    Ja merelke, blijven schrijven want ik lees graag je maffe verhaaltjes :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Au pair in Maryland!

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 4717

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 Oktober 2015

Au pair in the USA!

Landen bezocht: