Thanksgiving and newyork baby! - Reisverslag uit Bethesda, Verenigde Staten van Merel Zwaanenbrug - WaarBenJij.nu Thanksgiving and newyork baby! - Reisverslag uit Bethesda, Verenigde Staten van Merel Zwaanenbrug - WaarBenJij.nu

Thanksgiving and newyork baby!

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 December 2014 | Verenigde Staten, Bethesda

Op verzoek weer een blogje van mijn geweldige leven om jullie natuurlijk allemaal extra jaloers te maken.. Joke!

Natuurlijk was het afgelopen donderdag Thanksgiving! Voor iedereen die totaal geen idee heeft wat dit is:'het is eigenlijk een soort van kerstdag, je eet een grootmaal kalkoen natuurlijk, met familie en vrienden en verder is het gewoon gezelligheid samen.. Oma en opa van b waren er en nog een stel vrienden, niet exht mijn type mensen maar goed, het was wel te doen;) gelukkig kon ik tussendoor gezellig met mn friends groepskypen( na een uur gekut met computers laptops en ipads haha) maar dat moeten we snel weer een x doen guys en dan met zn alle;)! Na het diner ben ik lekker naar mn kamer gegaan en heb ik mn spullen gepakt voor het weekend!

Ik heb echt een super leuk weekend gehad met Mariska ( de Nederlandse aupair die ik in het vliegtuig had ontmoet, oke eigenlijk al op fb maar dat telt niet) en ik zit nu in de trein naar huis! Zo leuk om in een trein te zitten voor 3 uur en dan in 2 staten verder uit te komen.. Ik ben nu ingestapt in Newark en ik stap uit in DC om daar de metro naar Bethesda te nemen( ik weet dat mama dit nu gaat googelen haha) anyway.. Ik zit dus in de trein, een trein met 3 stoelen naast elkaar.. Best awkward dat iedereen de middelste stoel voor jas of tas gebruikt om niet naast iemand anders te hoeven zitten.. Tja Amerikanen houden van zichzelf..

Genoeg over de treinreis, dat willen jullie natuurlijk ook helemaal niet horen. Vrijdag ben ik met de bus naar newark gereden.. Dit was een rit van 4,5uur maar was opzich prima te doen, totdat orange hair granny naast me kom zitten( dat is haar nickname) orange granny vond het nodig om haar hele levensverhaal te vertellen, haar kinderen hadden haar alleen nodig als het slecht ging en niet als het goed ging..arm mens ( thats life) en toen ging ze even haar termoskannetje er bij pakken. OMG ik weet niet wat ze dacht zag of rook.. Maar ze schonk een beker koffie in die overal overheen ging.. Het bleef maar lopen en zij bleef maar doorschenken( toen de beker dus allang vol was) koffie op de grond koffie op de stoel koffie haar jas.. Koffie op MIJ en mijn lieftallige MK tas.. Ogosh en ze had nog steeds niks door, jullie kennen mij zo niet he(normaal zou ik allang brand roepen, maar ik hield me in en bood haar een zakdoekje aan.. Toen had ze pas door dat er iets mis ging hahahah oke na de enige reis.. Orange granny tukte lekker op mn schouder, kwam ik aan in Newark.. Wat een getto buurt was dat zeg! Kwam gelijk een zwerver naar me toe of ik wat geld voor hem had, en ja ik heb daar een zwak voor, ik vind het zo zielig die oude mannetjes liggen overal.. En het was zoooooo koud! Dus gaf ik hem wel 10 hele dollar centen.. Tja sorry ik had niet meer op zak, en om nou mn hele portemonnee er bij te halen in de getto zag ik ook niet zo zitten. Maar hij was blij, en waardeerde het... Zo hoort het guys, wie het kleine niet eerst is het grote niet weert;) Mariska stond er gelukkig al dus we zijn gelijk naar haar huis gereden, waar het helemaal wit van de sneeuw was AAAH!! Bij ons had het ook gesneeuwd maar het bleef niet liggen, dus wel leuk om weer sneeuw te zien.. Gelijk een sneeuwengel en sneeuwpop gemaakt natuurlijk ( helll no! Veelste koud)! Toen ik vrijdag aankwam was het "blackfriday" dus we zijn naar de mall gegaan! De mall viel kwa gekkehuis wel mee, maar ik hou niet zo van drukte dus we hebben een beetje rondgelopen en verder niet veel gekocht. Ik heb alleen JA!!! ALLEEN!! Een nike trui gekocht en een mac lipstick! Ik verdien wel een applausje nu!

Na de mall zijn we gaan eten in een diner in het winkelcentrum, en daarna gingen we naar de bios.. We hadden dat last minute besloten dus we zaten front row bij mockingbird.. Achja die nekpijn hadden we toch al haha.. Was wel een beetje jammer dat het weer zo'n open einde heeft, ik haat films met een open eind!!! ( girls jullie moeten ook ff "if is stay" en " endless love" kijken! Na de film lekker naar bed gegaan omdat we zaterdag vroeg naar newyork zouden gaan!

Newyork was erg leuk! We zijn naar timesquare gegaan, hebben de grote kerstballen en lichtjes gezien en zijn daarna naar het centrall park gelopen, hier hebben we dat stukje uit home alone 2 gezien en hebben we een wandelingetje gemaakt. Overal waren paard en waren en die probeerde ons te strikken, maar de groeten aan je voeten voor 60$ zit je 20 minuten achter zo'n schijtbak.. Niks voor mij! ( en gelukkig ook voor mariska) hierna wilde we graag naar een musical op broadway, er draaien zoveel leuke, lion king, aladin, mathilda.. We wilde graag naar de laatste maar het was 200$ voor een normaal kaartje.. Jezus! Hoe durven ze dat te vragen.. Eke dag dede ze een loterij voor 20 plaatsen en dan betaalde je maar 27$.. Dit hadden we in de middag geprobeerd maar helaas niets gewonnen.. In de avond wilde we dat nog een x proberen maar we konden het niet meer vinden.. Pff echt een losers! De hele dag probeerde we tijd te rekken om daar om 6 uur te zijn, en toen wisten we totaal niet meer waar we waren.. Maar broadway savonds is echt zo druk, overal mensen, lichten, taxis pff.. We zijn lekker gaan eten en zijn naar huis gegaan! Vandaag hebben we lekker gechild en veel gepraat en we hebben geluncht bij een echte Amerikaanse dinner!

Super gezellig weekend gehad en toen ik thuiskwam heb ik nog even met mn hostfam gepraat over van alles en nog wat! D baby komt eigenlijk 26dec maar ze willen graag dat de baby een week eerder komt zodat het allemaal wat beter uitkomt met kerst enzo.. Maarja die baby zit volgens mij wel prima, en hostmam werkt ook nog gewoon elke dag hele lange dagen.. Ik heb echt respect voor haar, klaagt nooit en buffelt maar door.. Kan niet wachten tot de baby er is!! Misschien ga ik aan het eind van de maand weer naar NewYork en zelfs daar kerst vieren.. Maar het hangt allemaal af van de baby.. Ik wil wel thuis zijn als de baby komt!!

Ik ben trouwens echt happy! Ik realiseer me steeds meer dat mijn leven echt top is! Super leuke mensen om me heen, hier en in Nederland! Een diploma op zak, een huis, gezond en gewoon in fucking Amerika en ik kan hier alles doen wat ik wil! Yep im happy en blessed!

Komende week is weer een drukke week, met een aantal extra werk avonden en morgen ook even op brycies klasgenootje passen.. Je weet maar nooit wanneer zij op brycie moeten passen dus ik doe het maar gewoon braaf! Dus lekker slapen nu, en morgen jullie leuke reacties op mn blog lezen;) want ik weet wel dat jullie stiekem alles lezen!


Liefs merel

  • 01 December 2014 - 09:06

    Linds:

    Heey kerel

    Wat leuk dat New York zo goed is bevallen, maar ik had niet anders wacht :D
    Ook cool dat je New York nu hebt gezien in kerstsfeer, zal helemaal kicke zijn als je daar ook met kerst bent.
    Lijkt mijn wel leuk dat die andere au pair ook nl is kon je lekker nl lullen, lijkt mij toch wel een gemis die mooie taal van ons

  • 01 December 2014 - 09:37

    Maxime:

    Klinkt goed meis!
    Ik ben jaloers haha ik wil teruggg maar in plaats daarvan ga ik zo sporten bij racketcenter

  • 01 December 2014 - 23:00

    Moetie:

    Hoi Meerke,wat een belevenissen allemaal...ik zag het helemaal voor me in die trein met die "granny" ik kwam niet bij van het lachen,en er schuilt een schrijfster in je!!Love you.

  • 03 December 2014 - 15:49

    Celiennnnn:

    Ik ben trotsop je geringe aankoop hahaha

Tags: Happy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Au pair in Maryland!

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 4724

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 Oktober 2015

Au pair in the USA!

Landen bezocht: