Sinterklaas, kerst en random talk - Reisverslag uit Bethesda, Verenigde Staten van Merel Zwaanenbrug - WaarBenJij.nu Sinterklaas, kerst en random talk - Reisverslag uit Bethesda, Verenigde Staten van Merel Zwaanenbrug - WaarBenJij.nu

Sinterklaas, kerst en random talk

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 Januari 2015 | Verenigde Staten, Bethesda

Hi guys!

Ik heb voor het laatst 1 december een log geschreven, dus het werd wel weer eens tijd.. Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin en daarom vergeet ik ook steeds te schrijven omdat ik eigenlijk gewoon nooit een avondje uitgerust thuis ben.. Maar goed ik ben nu thuis, in bed sinds 18:30! Een beetje ziek, denk een wat verkeerds gegeten dus alle tijd om eens uitgebreid (uhm daar heb ik geen zin in) te vertellen wat ik allemaal uitspook hier!

Ok we beginnen met 5 December, tijdens mijn kennismakingsgesprek kwamen we op de nationale feestdag Sinterklaas. Mijn hostfam vond het een goed idee om Bryce dat een beetje mee te geven, en natuurlijk heb ik dit dan ook gedaan! Het was nogal verwarrend voor B. Want wat was nou het verschil tussen Santa en Sinterklaas.. Ja ik moet toegeven veelste ingewikkeld voor zo'n kleine 3 jarig ( bijna 4 yeah). Ok Anyway, hij weet nu wie sinterklaas is en ook dat daar cadeautjes bij horen... Hij zei: merel he has to send all those gifts from the Netherlands to DC, tell him that! And tell your friends to! Hahah ja hoe hij daar dan weer bij komt mag Joost weten;) rond die tijd kwam er een doos binnen vol Sinterklaas en kerst spullen van mn lieve vriendinnen dus meneer had geluk! Verder hebben we samen pepernoten gemaakt en heeft hij chocoladeletters gegeten haha! Op 5 December wilden mn hostpqrents toch iets speciaals doen, ondanks dat mn hostdad er achter was dat het een kinderfeest was en dat ik helemaal geen cadeautjes hoor t krijgen ( ik had hem natuurlijk lekker voor de gek gehouden en gezegd dat ik ook cadeautjes hoor te krijgen hahah) we hebben die avond samen gegeten (dat klinkt logisch, maar dat gebeurt misschien 1x in de 2 weken omdat iedereen op andere tijden eet en ik niet ga wachten tot ik eindelijk kan eten om 21:00) mn hostmam had heel schattig toch cadeautjes gekocht waar ik heel blij mee was!!
Ze begrepen overigens heel goed waarom 'zwartepiet' zo'n discussie punt is... Racisme is hier echt een big thing.. En helaas nog zo erg aanwezig.. Bizar gewoon en dan te bedenken dat Obama aan de macht staat hier..

Oke genoeg daar over.. Ik moet echt hard nadenken over wat ik allemaal heb mee gemaakt, dus het is beter om iets vaker te schrijven.. Damm dat geheugen van mij is al aardig verouderd...

Oke 19 december dan maar... De dag dat mijn schattige hostbaby ter wereld kwam! Hostmam ging smorgens naar het ziekenhuis, baby werd opgewekt en 6 uur later zat ik al met de newborn cutest baby ever in mn armen.. Yep Bizar! Gelukkig ging zn broer er goed mee om, en was hij erg blij met zn nieuwe Jersey van zn favoriete hockey player) Ze hadden ergens gehoord dat als je een pas geboren baby een cadeautje laat geven aan de oudere broer of Zus de baby dan makkelijker geaccepteerd wordt.. Zit wat in, maar hij keek totaal niet om naar zn nieuwe broer!! Na deze dag werd het chaos in huis! Ik had bryce 48 ( 2 hele dagen) omdat zij in het ziekenhuis sliepen en hierna kwamen beide oma's en opa's en nog een aantal andere familie leden hier logeren! Gelukkig kwam Mariska ook gezellig een paar dagen in DC chillen!! ( anders was ik gek geworden) geez een van de oma's was echt een commandant, denk dat ze uit het leger komt ofzo haha... Ik kon volgens haar niet koken, ik moest beter mn best doen in het gezin en ik was maar ' de aupair' well whatever oma! De andere oma was een schatje maar kon 5 kwartier in een uur praten... Niet te stoppen!

De baby groeit gelukkig goed en is echt super schattig! Een beetje jammer datie steeds huilt om niets.. Maar ach dat zijn babys! We hebben nu een baby nurse die 24/7 voor de baby zorgt en als zij weg gaat komt er een nanny voor de baby! Jaa luxe voor mij, maar ik heb ze wel 100x duidelijk gemaakt dat dit niet nodig is! Nouja easypeasy voor mj als b zich tenminste een beetje gedraagd! Want tja deze man is echt een kleuterpuber en een bigboss in spé! Damn hij verteld iedereen de hele dag wat te doen en wanneer hij zn zin niet krijgt dan is t huis te klein (en dit huis is big ass!) achja ik kan t allemaal wel aan, hij kan ook heel lief en schattig zijn!!

Oke kerst was dus wel oke, met iedereen in huis... Ik miste gourmetten met mn ouders en mn vriendinnetjes op kerstavond wel heel veel! Na kerst kwam natuurlijk oud en nieuw! Dit hebben we gevierd op een penthouse party met uitzicht op het whitehouse! Dit was wel echt super vet!! Maar Amerika is crazy, heel veel feestjes en clubs doen aan 'open bar' wat betekend dat je onbeperkt kan drinken.. Niet goed voor mij!!! Dus we hadden het erg naar ons zin en meer kan ik helaas niet vertellen!!

Verder ben ik weer goed aan het sporten! Zo gaan mn dagen ook wat sneller want ik ben altijd vrij tussen 9 en 1 of 2! De weekende zijn bijna altijd vol. Vaak vrijdags stappen in DC. Zaterdags chillen, bios, mall, boodschappen en zondag proberen we vaak wat verder te gaan dan Bethesda haha! Vorig weekend zijn we naar de Nationall harbor geweest.. Soort van klein scheveningen!

Ik denk dat ik nu wel weer genoeg heb geschreven! Ik ga de komende maanden wat trips plannen en proberen zoveel mogelijk uit mijn amerika jaar te halen... Want voor ik het weet ben ik weer terug en heb ik spijt! Nog maar 8 maanden guys!! Mis jullie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Au pair in Maryland!

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 4725

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 Oktober 2015

Au pair in the USA!

Landen bezocht: